Geeft de Green Deal een nieuwe impuls aan de deelauto?


Reputatie 4

Op 4 oktober 2018 presenteerde Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) een zogeheten ’Green Deal’, die het gebruik van de deelauto moet stimuleren. De Green Deal bevat afspraken met onder andere gemeenten, leasemaatschappijen en autodeelbedrijven, zoals Greenwheels en Snappcar.

Met een pakket maatregelen wil het kabinet er voor zorgen dat er in 2021 in Nederland 100.000 deelvoertuigen rondrijden (nu zijn dat er zo’n 41.000) met in totaal 700.000 gebruikers.

'Dit is een van de maatregelen om de Randstad bereikbaar te houden', zegt Stientje van Veldhoven, Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat op BNR. Daarnaast zou het stimuleren van de deelauto beter zijn voor het milieu en de leefbaarheid.

Wat is jouw ervaring met deelauto’s? En wat zou jou stimuleren om daar meer gebruik van te maken?

Foto: ANP

1 reactie

In opdracht van IenW werk ik aan de GreenDeal Autodelen II en de Citydeal elektrische deelmobililiteit, samen met decentrale overheden, aanbieders etc. Ondanks het feit dat autodelen de afgelopen jaren flink is gegroeid, bekender is geworden en er veel aanbieders bij zijn gekomen is er nog een flinke groei nodig voor een echte verschuiving van (beperken groei) autobezit naar autodelen. https://www.greendeals.nl/green-deals/green-deal-autodelen-ii

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen